titian perjalanan seorang sufi

Tuesday, November 23, 2010

Akan Ku Jumpa

Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayangmu
Langit dan bumi setia menemaniku
Matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganmu
Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir dirimu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bilakah kita nak berlari
Namun yakin ku takkan ku temui
Ku takkan pernah cuba berhenti
Wajahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia
Kerna ku tahu akan ku jumpa diri mu
Dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu
Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara
Cinta datang sembunyi
Andai ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidupku ini
Cinta datang engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar dirimu

KenaPa MesTi aDa riAk DaLAm HiduP?

SeriNG KaLi Aku tgK..MAnUsiA suKa riAk...
Bila MeNDapT seSuatU yg X MUngKin DMiLiki OLeh Org LAen.,.
x PahaM aku..KnP n KNp...
JGAnLA teLAmPau riAk..
iGAt SampAi KeKUbur KE nk BAik RiaK kamU tu..
sUDahLa..ucapkaNLah ALhamDUlillah...
sbb SemUAnya MIlik ALlah.......

Monday, November 22, 2010

AkU ataU kaMu?

SeriNG Nk menYAlah Org Klu meLAkukaN kesiLApan....
PadaHal Sendiri Yg Cari PAsaL..
MAnuSia GUa Crita Bai....
AdA 3 KAli TAhaP KEsaBarAn...
sAmPai taHap KEtiga(mcM super sAiyA froM MangA goKU)
Time Tu ImaM yg PAkAi ketaYAp powN..
MUkeR boLEh Jdi MErAh MembaRA...
YaNg PentiNg X meLEbihi daRi SegaLanya..
IGAt aLLah..igaT pencipta..igat NikmAT yg kiTa kecApi..
DaRi segaLa MasAhlaH kita...
pAsti ADa siNAr diceLaH2 LembAh MAsaLAh...
INsyaLLah..
iBnu QayyUm bErPesaN,
"daLAm hAti ManusiA Ada kekuSutan dan Tidak tErurai keCUali
meNeriMA keHendaK Allah..

MENGENALI BIODATA IBLIS...(^__^)

Nama :- Iblis Laknatullah
Tempat Kelahiran :- Bermula dari keenganannya sujud kepada Nabi Adam a.s.
Status Diri :- Fasik kelas pertama
Agama :- Kufur
Tempat Tinggal
Di Dunia :- Hati-hati mereka yang lalai
Tempat Tinggal
Di Akhirat :- Neraka jahanam
Kawasan :- Setiap tempat yang didalamnya tiada usaha untuk mengingati Allah
Arah Perjalanan :- Tiada haluan dan bengkang bengkok
Isteri di Dunia :- Setiap wanita yang tidak menutup aurat, mentaati Allah, Rasul dan suaminya.
Kaum Kerabat :- Semua golongan yang menentang dan memusuhi Allah
Modal Pusingan :- Angan-angan kosong
Tempat Pertemuan :- Pasar-pasar
Musuh Ketat :- Setiap orang Islam yang beriman dan bertakwa
Motto Kerja :- "Hipokrasi asas akhlak"
Kesukaannya :- Melalaikan orang dari mengingati Allah, menggoda dan menyesatkannya
Cita-Cita :- Supaya semua makluk dimuka bumi ini menjadi kafir
Kelemahannya :- Bila orang membaca istighfar
Lambang :- Sebarang tatu
Pejabat Operasi :- Tandas, bilik air, tempat bernajis dan kotor serta tempat-tempat maksiat
Rakan Kongsi :- Golongan munafik serta syaitan-syaitan dari kalangan jin dan manusia
Sumber Pendapatan :- Segala harta yang diperoleh dengan jalan haram dan riba
Jenis Perkhidmatan :- Menggalakkan manisia mengerjakan kemungkaran dan kederhakaan terhadap Allah
Tempoh Perkhidmatan:- Sehingga hari kiamat
Matlamat Perjalanan :- Membawa setiap makhluk keneraka Jahanam
Teman Sejawat :- Orang yang suka mendiamkan dirinya dari menyatakan kebenaran
"Ganjaran Berkomu-
nikasi Dengan :- Orang yang suka mengumpat, mencaci, memaki hamun, menghasut, pendengki dan
pedendam
Makanan Kegemaran :- Daging orang mati dan segala najis dan kotoran
Yang Ditakuti :- Orang mukmin yang bertakwa, beriman dan beramal
Yang Dibenci :- Orang yang sentiasa berzikir dan mengingati Allah
Alat Perangkap :- Wanita cantik, model, pelacur, pragawati dan sebagainya
Saat Ajal :- Bila tiba waktu yang ditentukan Allah di hari kiamat kelak
Tugas Yang Paling
Disukai :- Homosex dan Lesbian
Janji-Janji :- Janji kosong, angan-angan dan tipu daya
Yang Membuatnya
Menangis :- Bila orang sujud kepada Allah

Saturday, November 20, 2010

Flickr

This is a test post from flickr, a fancy photo sharing thing.(yazeerahman = flickr)

Friday, November 19, 2010

Pentauliahan Palapes Ke-29

MASA PERTAULIAHAN

time aku tauliah..x ada org pown yg dtg tgok..sedihnya aku...sbb..time tu..aku rasa mmg down giler..tpi aku try yg terbaik(walaupon dua kali pengsan akibat demam)entahla..sedih tu mmg la..satu sbb kalah..satu lagi sbb x ada org dtg tgok aku...so..aku redha jerk...insyallah..allah lebih mengetahui...yg penting skrg aku dah ada pangkat left muda..tapi duk sangkut kat umah jerk pangkat tu..kadag2 jerk pakai...hahaha
aperla hidup nie...ayah plak wat x tau jerk ank dia...buat2 x kisah jerk..tpi aku tahu dalam hati dia ttp ada rasa syg kat aku...walaupun dia sombong..hahaha..biasalah..bekas askar..x kan nk tunjuk kat ank yg dia tu lemah..
so..ego kene tinggi sket...hehhehehe..

AJARAN SESAT KEMBALI - ILMU TASAWUF MODEN

hidup_singgah_mati(sebuah perjalanan kehidupan sebelum titik noktah)

salam kepada semua sahabat yg kenali diri n x kenali diriku ini...(rein comel)..hahaha..aku baru sahaja nk buat blong nie..trimas pada chai rein yg mengajar aku cara2 nk membuat benda nie..insyallah..akan aku try satu persatu utk membuat semua nie..bak kata pepatah perlahan2 kayuh....tpi aku masih belum boleh masukkan gamba2 dlm blong nie..masih blur2 ttg blog...insyallah...aku try nnti
PERSIAPAN DALAM MENCARI ERTI HIDUP
 Seperti yg kita sedia maklum..banyak peristiwa yg kita dapat lihat disini..ketidak percayaan tengtang kuasa allah..persoalan2 timbul dalam diri..berkemungkinan disebabkan tiada rasa sense of belonging dengan tuhan.
tidak merasakan tuhan itu tuan dan kita ini adalah hambanya....terdapat kes dakwa mempunyai kerajaan sendiri seperti ayah pin terdapat juga kes yang tidak meyakini islam dan tuhannya seperti kes murtad lina joy.
  kebanyakkan kes2 perang yg aku tgok pown berkaitan dgn tuhan atau agama,bukanlah faktor politik atau ancaman dari negara2 itu seperti dakwaan israel dan amerika, tpi mereka hendak memusnahkan orang islam. bukankah ai sudah jelas dan nyata?tpi kenapa ramai yg buta?hrummm....
manusia akhir zaman semakin teruk dan menghampiri zaman jahiliyahnya semula..... teruk2....